En...? - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Erik & Elize - WaarBenJij.nu En...? - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Erik & Elize - WaarBenJij.nu

En...?

Door: Erik & Elize

Blijf op de hoogte en volg Erik & Elize

24 Maart 2007 | Indonesië, Kuta

Hoe was het nou?
- Super!

Wanneer zijn jullie precies thuis gekomen?
- Maandag 26 maart zijn we om 7:00u op Schiphol geland (als het goed is).

Waar zijn precies allemaal geweest?
- Brazilië, Bolivia, Vietnam, Cambodja, Loas, Thailand, Myanmar en Indonesië.

Zijn jullie heel bruin geworden?
- Tja, het succes van een wereldreis wordt van buiten af beoordeeld op je "kleur". We hebben dus ons best gedaan.

Wat is het leukste land dat jullie bezocht hebben?
- Brazilië.

Wat is het mooiste dat jullie gezien hebben?
- De zoutvlaktes bij Uyuni in Bolivia.

Wat is het leukste dat jullie gedaan hebben?
- Pfff, zwemmen met haaien, piranha's, krokodillen en dolfijnen. Met de speedboot door de watervallen van Iguazu. Hanggliden over Rio. Met de fiets Death Road af. Walvissen kijken. Terras hangen in Saigon. Enorme tempels in Angkor en Bagan bekijken. Tuben in Laos. De mensen in Myanmar... Eigenlijk wel heel veel!

Is Erik nou nog op z'n knieën gegaan?
- Nee.

Hebben jullie veel ruzie gehad?
- Natuurlijk niet.

Wat hebben jullie het meeste gemist?
- Bruin brood, Guus en Mees, Apfelkorn, eten met het bord op schoot en jullie natuurlijk!

Willen jullie nu niet meteen weer weg?
- Eerst weer even iedereen zien natuurlijk, maar daarna zal het wel weer gaan jeuken.

Jullie zullen het nu wel koud hebben of niet?
- Zeker, 15°C en zon is een lachertje. Wij komen onder de 30°C het huis niet meer uit!

Hebben jullie heel veel souveniers of andere rotzooi gekocht?
- We hebben 6 dozen naar huis gestuurd, Mirjam een keer volgeladen en hoe we de rest thuis krijgen is ons nog een raadsel.

Wanneer beginen jullie weer met werken?
- Erik mag 9 april aan de slag en Elize hoopt de zomer in de tuin door te brengen, dus dat kan alsnog een flinke ruzie worden...

Zijn jullie vaak ziek geweest?
- Los van de heimwee naar jullie en wat kleine maag/darm problemen, niet echt.

Hebben jullie nog rare of vieze dingen gegeten?
- Vieze dingen genoeg en qua rare dingen staat de slang inclusief huid (door Elize en Mirjam) toch wel op de eerste plaats.

Wat kost dat nou, zo'n reis van 6 maanden?
- Niet meer dan een gemiddelde bruiloft.

Hebben jullie veel foto's gemaakt?
- Ja, daar belden we voor. We wilden net langskomen met onze 8000 foto's, hebben jullie even?

• 24 Maart 2007 - 12:54

Jaap En Koos:

Ooh ja nog even dit hebben jullie die eene foto van die 8000 nog bijbesteld. Alvast bedankt en tot ziens bij ma haar verjaardag. Groetjes en een goede reis terug.
    Jaap en Koos en voor nu nog 1 keer een geschreven dikke knuffel.

• 24 Maart 2007 - 13:05

Peter:

Nou errrrggg leuk dat jullie eerder thuis komen voor jullie allerliefste schoonbroer en dat jullie tegen de jetlag vechten om fris en fruitig maandagavond aan mijn ziekenhuis bed te staan om mijn hand vast te houden en mijn pijntranen af te vegen. Dit eis ik echt hoor, want ik vond het ook al belachelijk dat jullie niet 1 keer naar oostenrijk zijn gekomen om mij te bezoeken aan mijn ziekbed aldaar

• 24 Maart 2007 - 13:18

Floris & Ingar:

Als het weer gaat jeuken, staan de poezenoppassen paraat! Behalve van 7 augustus 2007 tot 20 juni 2008 dan. Ook voor ons is het afscheid nemen: partir c'est mourir un peu...

Goede reis en tot gauw!

P.S. Guus en Mees staan al dagen in de houding naast de deur, dus schiet maar op!

• 24 Maart 2007 - 16:34

Yaisa:

Ik zal jullie verhalen missen. Wel thuis en geniet nog maar heel veel na!
    Groetjes!

• 24 Maart 2007 - 19:07

Henk En Anke:

Jullie zijn nu bijna aan het eind van jullie lange reis in dat verre buitenland.Wat een ervaring zullen jullie opgedaan hebben,en prachtig om op terug te kijken. Wij zullen blij zijn als we jullie weer heelhuids in de armen kunnen sluiten.We wensen jullie een heel goede reis terug.
    Tot maandag op Schiphol.

Liefs Pa en Ma W.

• 24 Maart 2007 - 20:23

Fedor:

Alvast Welkom Thuis!

• 25 Maart 2007 - 08:09

Jill:

Kamill zal Kamelize missen. Maar ik ben blij dat jullie weer thuis komen :-)
    dikke kus!!
    Ps ik weet eigenlijk niet meer precies wie Kamill is en wie Kamelize...

• 25 Maart 2007 - 13:52

Jasmijn:

Tjonge wat is de tijd snel gegaan! Ik ben net iets ouder als dat jullie weg zijn geweest...dat is lang! Komen jullie veilig thuis met al jullie verhalen, dan kunnen we elkaar eindelijk en snel ontmoeten.
    Dikke zrbrt van Jasmijn

• 25 Maart 2007 - 15:00

Berbel:

we zitten er klaar voor. En na die 8000 gaan we koehandelen, bonanza-en, kolonisten en boerenkool eten (of ronde dingen die van je bord kunnen vallen) met apfelkorn natuurlijk. STA OP... OEI OEI!!!!

• 25 Maart 2007 - 16:24

Clau:

Jullie zijn toch ech een weekendje te laat teruggekomen. Hebben alle optredens van de familie gemist vanmorgen!
    als t goed is zitten jullie al in t vliegtuig....!! gute eise!

xc

• 25 Maart 2007 - 19:54

Mir:

Hoor net dat mn vader de foto selectie al af heeft. Verrassend genoeg hebben alleen die 31 verticale foto's zijn hoge standaard gehaald... Ik zei toch steeds dat je de camera moest draaien!!!
    XM

• 25 Maart 2007 - 21:51

Gerard:

Het ontvangstcomite zal klaar staan en jullie vast inwijden voor Terschelling.
    Erik hoeft pas 10 april te beginnen, want we hebben Pasen met een dag verlengd.
    Prettige thuiskomst en we wachten jullie verhalen en rest met spanning af.
    Groeten ook van Connie

• 26 Maart 2007 - 07:43

Marian:

WELKOM THUIS!!!!......

.......Snif, snif........er is echter iets wat we kwijt willen......Wij zijn uitermate teleurgesteld dat wij, in 'meest gemist' ergens tussen bruin brood en apfelcorn....worden genoemd; we staan niet eens op de eerste plaats! Dit hebben wij als zeer schokkend ervaren!
    We zijn nog aan het beraadslagen of we onze ruggetjes naar jullie toe zullen keren op het moment dat jullie op de deurmat staan. En dat moment kan al over een paar minuten aanbreken.......''))

• 26 Maart 2007 - 09:04

Michel:

Welkom thuis!! ik zie jullie wel weer in de kroeg of zo.

• 26 Maart 2007 - 16:45

Oscar:

Geweldige reis !! Kep er ook weer sin an!
    Jammer dat Eric niet op het knietje is gegaan maar ach dat kost kost ook weer geld en voor dat geld kan je maar beter weer op reis gaan !!

• 27 Maart 2007 - 00:18

Dago:

Welkom thuis! Oh nee, dat klopt niet als je daar zelf niet bent hè... Hadden hier in gedachten dat jullie over een paar uurtjes zouden landen, maar zoals met wel meer dingen, kloppen datums, dagen en dingen niet helemaal met elkaar als je zover van alles weg bent! Dat zullen jullie als geen ander herkennen hoop ik dan maar, dus toch welgemeend veel plezier en succes met het ´landen´enne, niet meteen een hele fles hè ;-)))

Kus Dago en Werner

• 27 Maart 2007 - 17:34

Petra:

he he het werd ook wel een keer tijd hoor. Ze zijn er weer. Tja niet veel nieuws verder he. Hier is echt niets veranderd. De sportschool doet het nog steeds zonder mij..... het weer is nog steeds niet optimaal.....we staan nog steeds massaal in de file......we betalen nog steeds veel te veel in de kroeg......en we hebben het nog steeds veel te druk. Maar toch: WELKOM THUIS!!!!!! We spreken snel weer iets af, maar jullie zullen het nog wel even druk hebben met afspraken dus dat komt nog wel. Groetjes petra

• 27 Maart 2007 - 17:56

Marleen:

Welkom terug in het warme kikkerland!!! Beter weer hadden jullie niet kunnen hebben om in terug te keren! Erg benieuwd naar alle foto's en verhalen. Veel succes en sterkte met wennen in nederland! :-)